Busfrontens tidligere medlemsforum blev desværre ramt af tekniske problemer.
Busfronten har derfor været nødt til at etablere et nyt medlemsforum. Det betyder desværre at alle medlemmer af Foreningen Busfronten, der ønsker at være med på medlemsforummet skal tilmelde sig igen.
Tryk på "TILMELD" og udfyld oplysningerne.
Bemærk at Busfronten skal godkende din tilmelding inden du får adgang til forummet. Godkendelsen er nødvendig fordi medlemsforummet kun er for medlemmer af Foreningen Busfronten.
Du vil normalt være godkendt indenfor 24 timer, hvis du er medlem af Foreningen Busfronten.
Hvis du ikke er medlem af Foreningen Busfronten, så kan du se hvordan du bliver det på https://busfronten.dk/wp/bliv-medlem-2/.
Busfrontens Medlemsforum
- Sikandar Sahil
Re: Busfrontens Medlemsforum
Er der nogen mulighed for, at vi (eller bestyrelsen) vil blive enige i en form for struktur i emner/tråde?
Det har tidligere været svært, at skulle navigere rundt og søge efter en tråd der passede til det emne man ville skrive om - oftest fordi der kunne være en del gengangere. Fiktivt eksempel: Keolis Midtjylland / Keolis / Keolis Hinnerup.
Der kunne også “opdeles” efter trafikselskab eller landsdel - ikke nødvendigvis at de får hvert deres “subforum” men at vi/bestyrelsen/administrator bliver enige i, at der i subforummet “Rutebusser” ligger nogle kategorier.
Hvis der er andre der har idéer eller bud på hvordan det kunne struktureres, så kunne vi starte på en frisk med dette forum.
Det har tidligere været svært, at skulle navigere rundt og søge efter en tråd der passede til det emne man ville skrive om - oftest fordi der kunne være en del gengangere. Fiktivt eksempel: Keolis Midtjylland / Keolis / Keolis Hinnerup.
Der kunne også “opdeles” efter trafikselskab eller landsdel - ikke nødvendigvis at de får hvert deres “subforum” men at vi/bestyrelsen/administrator bliver enige i, at der i subforummet “Rutebusser” ligger nogle kategorier.
Hvis der er andre der har idéer eller bud på hvordan det kunne struktureres, så kunne vi starte på en frisk med dette forum.
428-Sikandar Sahil
32 år, Jægerspris
Busvognmand • Bustrafikken.dk
32 år, Jægerspris
-
Thomas de Laine
Jeg synes, det kunne være en god idé. Der er allerede flere Keolis-tråde. Jeg oprettede den første og skrev netop ikke konkret garage på, for så får man den der rodede situation, hvor busser flyttet fra garage A til garage B kun står det ene sted, eller også skriver man det samme indlæg begge steder. Jeg har ikke lige en idé til løsningen, men en ordnet opdeling - måske tilsat nogle offentligt udmeldte retningslinjer - kunne nok være på sin plads, mens vi stadig er i en tidlig fase.
-
Jens Christesen
jeg er helt enig med Sikandars indslag.
synes forenings forum er "uoverskueligt".
det er meget svært at finde passende tråd.
og ofte er tråden doppelt, tredoppelt osv.
her følger nogle Screenshots fra https://www.opnv-nord-forum.de/
Her har vi en meget klar struktur med mange undermapper.
f.eks: Schleswig-Holstein

og der er yderligere sektioner i undermapperne

Emme Danmark med mange undermapper

Måske kan forummets layout give forslag til at gøre dette forum mere brugervenligt.
Alle er velkomne til at registrere sig i forummet. Deltagelse er gratis.
jeg havde begyndt med to indslag her i forumet:
Sydtrafik | Umove
og
Sydtrafik | Tide
men så kommer der "Keolis" og "Keolis Naverland" og dermed er et "system" ikke muglig.
"Keolis" er landsdækende, "Keolis Naverland" indeholder kun en garage.
Næsten alle indlæg starter en ny tråd. Det gør det næsten umuligt at søge efter ældre indlæg.
synes forenings forum er "uoverskueligt".
det er meget svært at finde passende tråd.
og ofte er tråden doppelt, tredoppelt osv.
her følger nogle Screenshots fra https://www.opnv-nord-forum.de/
Her har vi en meget klar struktur med mange undermapper.
f.eks: Schleswig-Holstein

og der er yderligere sektioner i undermapperne

Emme Danmark med mange undermapper

Måske kan forummets layout give forslag til at gøre dette forum mere brugervenligt.
Alle er velkomne til at registrere sig i forummet. Deltagelse er gratis.
jeg havde begyndt med to indslag her i forumet:
Sydtrafik | Umove
og
Sydtrafik | Tide
men så kommer der "Keolis" og "Keolis Naverland" og dermed er et "system" ikke muglig.
Næsten alle indlæg starter en ny tråd. Det gør det næsten umuligt at søge efter ældre indlæg.
-
Thomas de Laine
Der består stadig en mulighed for at omdøbe det endnu spæde emne "Keolis" til "Keolis Slagelse" (selvom det allerede i første indlæg også omhandler en Ringsted-bus), hvis en person med rettigheder til det, vil gøre det.Jens Christesen skrev: 14 jan 2026 07:28 men så kommer der "Keolis" og "Keolis Naverland" og dermed er et "system" ikke muglig.
Men det er ikke alt, der falder logisk inden for en garageopdeling, og et meget stort antal underfora er efter min mening blot uoverskueligt på en anden måde. 20 års erfaring med at prøve at finde ting i digitale journalsystemer, giver mig heller ikke den store optimisme...
- Sikandar Sahil
Det skal naturligvis ikke være for avanceret eller kompliceret.
Men måske et forsigtigt forslag kunne være, at inddele subfora i trafikselskaber, samt landsdækkende og diverse?
På den måde kan vi undgå 10 tråde i forskellig rækkefølge fordelt på flere sider, som samtidig undgår at medlemmer fx skriver, at bus 4495 er udlånt fra en garage til en anden garage (i to forskellige tråde).
Vi ser jo en stigning i busser der bliver flyttet på kryds og tværs, udlånt fra dag til dag og fra uge til uge.
Vi ser også, at operatører som Umove rokerer linjer rundt mellem anlæg, når der vindes mere kørsel.
Forslaget til inddeling/opdeling kunne være følgende (og det skulle være Administrator der opretter grundlaget for subfora og tråde, som så på sigt vil kunne evalueres og debatteres:
1. Movia Forum (under rutebusser)
- Keolis
- GoCollective
- DitoBus
- Umove
- Nobina
- Vikingbus
2. FynBus Forum (under rutebusser)
- Keolis
- Tide Bus
- Bergholdt
- GoCollective
3. Sydtrafik Forum (under rutebusser)
- Umove
- Tide Bus
- Vejle Turisttrafik
- De Blaa Busser
4. Midttrafik Forum (under rutebusser)
- GoCollective
- Umove
- Keolis
- Brande Buslinier
- Vikingbus
- AarBus
- Todbjerg
5. Nordjyllands Trafikselskab Forum (under rutebusser)
- Keolis
- Tide Bus
- Umove
- Terndrup Turistbusser
- Olesens Busser
6. Bornholm Forum (under rutebusser)
- BAT
- Gudhjem Bus
7. Diverse vognmænd med anden form for rutekørsel
8. Landsdækkende (herunder emner som linjeændringer og dubleringskørsel, udbud mv.)
- Movia
- FynBus
- Sydtrafik
- Midttrafik
- Nordjyllands Trafikselskab
- Bornholm/BAT
9. Diverse
Men måske et forsigtigt forslag kunne være, at inddele subfora i trafikselskaber, samt landsdækkende og diverse?
På den måde kan vi undgå 10 tråde i forskellig rækkefølge fordelt på flere sider, som samtidig undgår at medlemmer fx skriver, at bus 4495 er udlånt fra en garage til en anden garage (i to forskellige tråde).
Vi ser jo en stigning i busser der bliver flyttet på kryds og tværs, udlånt fra dag til dag og fra uge til uge.
Vi ser også, at operatører som Umove rokerer linjer rundt mellem anlæg, når der vindes mere kørsel.
Forslaget til inddeling/opdeling kunne være følgende (og det skulle være Administrator der opretter grundlaget for subfora og tråde, som så på sigt vil kunne evalueres og debatteres:
1. Movia Forum (under rutebusser)
- Keolis
- GoCollective
- DitoBus
- Umove
- Nobina
- Vikingbus
2. FynBus Forum (under rutebusser)
- Keolis
- Tide Bus
- Bergholdt
- GoCollective
3. Sydtrafik Forum (under rutebusser)
- Umove
- Tide Bus
- Vejle Turisttrafik
- De Blaa Busser
4. Midttrafik Forum (under rutebusser)
- GoCollective
- Umove
- Keolis
- Brande Buslinier
- Vikingbus
- AarBus
- Todbjerg
5. Nordjyllands Trafikselskab Forum (under rutebusser)
- Keolis
- Tide Bus
- Umove
- Terndrup Turistbusser
- Olesens Busser
6. Bornholm Forum (under rutebusser)
- BAT
- Gudhjem Bus
7. Diverse vognmænd med anden form for rutekørsel
8. Landsdækkende (herunder emner som linjeændringer og dubleringskørsel, udbud mv.)
- Movia
- FynBus
- Sydtrafik
- Midttrafik
- Nordjyllands Trafikselskab
- Bornholm/BAT
9. Diverse
428-Sikandar Sahil
32 år, Jægerspris
32 år, Jægerspris
-
Jesper Kiby
Jeg kan godt se, at der kan være et behov for en skarpere struktur og stringens. Når jeg tjekker forum for hurtigt at se, om der er noget nyt af interesse, synes jeg omvendt det er dejligt med få hovedkategorier, så jeg hurtigt kan se, om der er ulæste emner af interesse. I den helt oprindelige version af medlemsforum (som crashede for snart mange år siden), var der flere underopdelinger, som gjorde, at man i det daglige skulle klikke flere gange for 'det daglige overblik'. Det har jeg nydt ikke var nødvendigt i den version, der eksisterede til sidste måned
Jesper Kiby, medlem 115